ZNOJMO
Mezi desítku nejlepších propagačních filmů a spotů o délce do tří minut se na festivalu TourRegionFilm 2015 probojovalo propagační video Adrenalinové podzemí Znojmo, které pro město natáčela společnost VideoBrothers v podání znojemských rodáků Jana a Vítězslava Otrubových. Ti za své spoty dostali již řadu ocenění. Jak dopadne letošní TourRegionFilm se dozvíme na začátku října.
„Dříve bylo členění jednotlivých kategorií jiné, a tak měly krátké spoty větší šanci na úspěch. Letos se propagační filmy a spoty prakticky perou o jednu kategorii, ale o to pozitivnější je, že se adrenalinové podzemí dostalo do TOP 10 turistických filmů a spotů,“ komentuje účast v TourRegionFilm 2015 Jan Otruba.
První spot o adrenalinovém podzemí ve Znojmě spatřil světlo světa v roce 2014. Ukazuje krásu podzemních chodeb dvou ze tří unikátních adrenalinových tras, zpřístupněných v roce 2013. O pár měsíců později, na začátku roku 2015, vzniklo kratší třicetivteřinové video o adrenalinovém podzemí.
Právě toto video nyní bojuje o prvenství v desítce vybraných filmových spotů propagujících zajímavé turistické cíle České republiky. A že nejde o první úspěch znojemských spotů na soutěžích, dokazuje fakt, že za posledních pět let získali bratři Otrubové za filmy točené pro Znojmo již deset ocenění z různých festivalů.
Propagačních filmů, ať už jde o spoty o městě či spoty z různých akcí, má Znojmo již 33. Všechny pocházejí z dílny bratří Otrubů a vznikly mezi lety 2011 a 2015. „Natočená videa používáme hlavně jako vizitku k propagaci města a podpoře cestovního ruchu, ať už jde o prezentaci na různých veletrzích, o šíření videí na facebooku či o reklamu v televizi. Spoty pouštějí například i znojemští hokejisté při svých utkáních mezinárodní hokejové ligy. V neposlední řadě jsou některá videa i příjemnou vzpomínkou na akce, které ve městě proběhly,“ dodává František Koudela, ředitel Znojemské Besedy, která má propagaci města ve své gesci.
Právě na propagaci adrenalinového podzemí se Znojemská Beseda od loňského roku zaměřuje. „Jedná se o unikátní adrenalinový zážitek, který jinde v republice nenajdete. A jde tak o další turistický cíl, který máme možnost ve Znojmě nabídnout,“ doplňuje Koudela.
Do letošního ročníku festivalu Tourfilm a TourRegionFilm se přihlásilo na 360 snímků, webových stránek a mobilních aplikací. Finalisté národní soutěže TourRegionFilm soutěží v kategoriích spotů do 3 minut (10 finalistů), spotů do 15 minut (5 finalistů), televizní nebo online série (5 finalistů) a webové stránky a aplikace (5 finalistů). Festival se koná od 1. do 3. října 2015. Více informací na www.tour-film.cz.